A látogatottság növelése nem csak keresőmarketing-eszközökkel érhető el, de ez az egyik leghatékonyabb módja a látogatottság növelésnek.
A Google-t használja a magyar emberek 95%-a Internetes keresésük során. Ez konkrétan azt jelenti, hogy ha weboldalunkon szeretnénk látogatottságot növelni, elengedhetetlen, hogy a keresőkben jó helyen jelenjünk meg.
A keresőkben által kidobott listán a látogatók 70%-a az úgynevezett természetes találati lista elemeit választja, míg 30%-uk a a keresőhirdetéseket. A legjobb eredmény érdekében érdemes mind a kettő pozícióban jelen lenni. (Mind fizetett hirdetésként, mind a természetes találati lista élén ott lenni.)
A keresőoptimalizálás egyik eszköze a linképítés, amely közvetlenül és közvetve is hozzájárul a látogatottság növeléséhez. Először is közvetlenül növeli a látogatottságot, mivel a jó helyen jól elhelyezett linkekre kattintva több látogató érkezik a weboldalunkra.
Másodrészt az oldalunkra mutató sok (lehetőleg jó minőségű, releváns oldalról) link javítja a weboldal erősségét a keresőoptimalizálás szempontjából, így az előrébb kerülhet a keresőkben!
Keressünk fel linkkatalógusokat, s szánjunk időt a linképítésre!
Azonban a látogatók száma nem minden! Fontos, hogy a keresőkben megőrizzük a pozíciónkat, s a jövőben is jöjjenek onnan látogatók. Továbbá sose feledjük: ha weboldalunkra érkezik a látogató, vegyük meg: jöjjön vissza legközelebb is.