Linképítési módszerek

A linképítés a keresőoptimalizálás egyik alappillére. Hiába rendelkezünk egy jól felépített, keresőbarát honlappal, ha nincs elegendő bejövő linkünk akkor nem fognak a keresők a megfelelő helyre pozicionálni minket, így a keresőkből érkező látogatottságunk sem fog nőni.

Ahhoz, hogy előre kerüljön honlapunk a keresőkben minél nagyobb számú linket kell szereznünk az weboldalunkra.

Linképítési módszerek:

Katalógus regisztráció

Honlapunkat beküldhetjük különböző webkatalógusokba (Ilyen pl a 90 linkkatalógus ). Ha betartjuk a katalógus szabályait akkor általában elfogadásra kerül a linkünk, néhány kivételt leszámítva. Érdemes készítenünk egy katalógus listát magunk számára, és ahol ok nélkül elutasítják a linkjeinket azokat a katalógusokat kerülni.

Közösségi linkmegosztás

Oldalunkat beküldhetjük Közösségi linkmegosztó (Social Bookmarking) rendszerekbe is. Itt jellemző , hogy nincs várakozási idő linkünk azonnal megjelenik az oldalon és az esetlegesen nem kívánt linkjeit utólag távolítják el.

Web2.0-ás linképítés

Ilyenkor különböző fórumokban, blogokban helyezzük el a linkjeinket. Figyeljünk arra, hogy témába vágó oldalakon tegyük ezt. Értelmetlen hozzászólások és linkek írogatását nem nézik jó szemmel az oldalak tulajdonosai és törlik a linkünket.

Linkvásárlás

Az is egy módszer, hogy más oldalakon vásárolunk linkeket, de a Google ezt nem nézi jó szemmel, ha a tudomására jut. Általában, minél magasabb egy oldal PageRank értéke annál drágábban adnak róla linket.

Kölcsönös linkcsere

Más weboldalak tulajdonosaival, webmestereivel cserélhetünk linket. Minél relevánsabb egy oldal annál, hasznosabb az onnan érkező link ezért néha saját konkurenciánkkal is linkcsere üzletet kötünk.

Partnerprogram

Ehhez már szükségünk lesz némi programozási tudásra. Itt megállapodunk más weboldalak tulajdonosaival, hogy ők kiteszik a linkünket az oldalukra, mi pedig az onnan érkező látogatók vásárlásai után, előre meghatározott százalékot fizetünk.