Merre tart az online marketing világa?

Az utóbbi időben egyértelműen erős átrendeződés figyelhető meg az online marketing világában. Több olyan változást hozott a 2012-es év, melyekre 2008-ban még csak pislogtunk volna. Néhány gondolatban összeszedem ezeket a változásokat, s a későbbiek folyamán kifejtem a gondolataimat bővebben is.

online marketing

Talán az egyik legfontosabb a Facebook közösségi oldal szerepének felerősödése. Ma már elképzelhetetlennek tartanánk portálunkat fan page nélkül üzemelni. Természetesen a fan page akkor ér valamit, ha “lájkoló” is van elég: rajongók szerzésének az éve volt talán a 2012-es év. Sokan tiltott, etikátlan módszerekkel szereztek sok rajongót maguknak, de remélhetőleg többen voltak, akik mindezt etikus módszerekkel oldották meg.

Jelentős változások indultak meg a keresőoptimalizálás terén. Igaz, hogy ezek a változások eddig is “jelen” voltak, de a Google mostantól a rangsorolásnál még erősebben követeli a természetességet, s próbálja a “tucat” katalógus linkeket figyelmen kívül hagyni.

Ez a két dolog az, mely az utóbbi két évben erősen megváltoztatta a pozíciókat a piacon. Részletek róluk hamarosan.