Facebook a kezdet

A Facebook – sajnos, vagy szerencsére, ezt mindenki döntse el maga – felforgatta az online piacot, így az online – internet marketinget is. A legtöbb portáltulajdonos úgynevezett rajongói oldalt hozott létre weboldala mellé, mely sok esetben egy “második vonalként”, sőt, egyes esetekben fő forrásként hozza a látogatókat. Egy biztos: CSAK egy helyről (például csak Google keresőből) jövő látogatókra építeni egy weboldalt nem lehet. Sőt: öngyilkosság. Éppen ezért jó a Facebook megjelenése. Rajongói klubunk, amennyiben tényleg minőségi, értékes tartalmat szolgáltatunk és “lájkolóinkat” nem valamilyen SPAM módszerrel szereztük, (mi az indián neved, lájkold (like) az oldalt és kisorsolok egy telefont) továbbá rendszeres, minőségi, friss tartalmat szolgáltatunk, egy fan page garantált sikert, egy biztos pontot hozhat. Egészen addig, amíg a Facebook őrület ki nem megy a divatból. Én úgy gondolom, ha a Facebook nem tud még jobban beleivódni a hétköznapjainkba, egy (hosszabb) idő után bizonyosan rá fognak az emberek unni, pláne, ha jön valami új. A trendeket megfigyelve pedig, elképzelhető, hogy előbb-utóbb az emberek ott fogják hagyni az oldalt, azonban alternatíva egyelőre nincs.

Facebook a kezdet

Mivel ez egy bevezető, nem szeretnék részleteibe belemenni az egyes témakörökbe. Egy biztos, mint azt már a bevezetőben is említettem: az online világba a Facebook erősen belepiszkált. Sokan azonban nem meglévő oldalukhoz létrehozott rajongói oldallal biztosították oldaluk látogatottságát, hanem weboldalt / weboldalakat / rajongói klubokat hoznak létre attól függően, hogy a regisztrált felhasználóknak éppen mire van igényük, illetve ami nehezebb: mire lesz igényük. Gondoljunk csak bele: demotiváló, ami természetesen külföldi minta alapján jött létre, de mennyi hasonló kaliberű oldal követte. Ugyan ilyen a 9gag, magyar megfelelőiből kis túlzással ezerszámra találunk a magyar weben. (Én a legtöbbjét spam kategóriába sorolnám, de ez a személyes véleményem, de a legtöbb csak pénzszerzésre, illetve “lájkszerzésre” rendezkedett be. Persze, mindenkinek célja a pénzkeresés, illetve az eladható látogatók szerzése, de kérdés az, hogy milyen módszerrel…Úgy gondolom nagyon sok weboldal átlépi az etikailag, sőt, sokszor a (jog)szabályokban leírt vonalat is.)