A Google minden szöveges információt feldolgoz

Nap mint nap kaphatunk olyan híreket, hogy a világ egyik legdominánsabb keresőgépe egyre ügyesebb lesz és saját üzleti érdekében egyre többet és többet képes feldolgozni a rendelkezésre álló weboldalakból azaz egyre több értékes adatot képes azokból kinyerni. Az ilyen technikai fejlődéseknek köszönhető, hogy pl. a Google már képes a .pdf és a .doc fájlokat is feldolgozni, s ha egy felhasználó valamire rákeres és az annak releváns tartalmát egy weboldal .pdf vagy .doc fájlra mutató deeplink – mély linkjében találja meg akkor ezeket fogja eredményként a felhasználónak felkínálni. Az, hogy szinte már mindent feldolgoz a legleleményesebb embereket arra készteti, hogy olyan lehetőségek után kutassanak amelyek keresőoptimalizálás szempontjából is hasznosíthatóak. Egy sor kísérletezés eredményeképpen bizonyítást nyert, hogy a Google keresőgép képes feldolgozni még a HTML leírónyelv megjegyzési részét is. Köztudott, hogy HTML sorok közé megjegyzéseket is tehetünk. Ezek a megjegyzések nem fognak a weboldalunkon látszódni a weboldal kinézetét és működését semmilyen szinten nem fogják befolyásolni. Pusztán arra alkalmasak, hogy áttekinthetőbbé tegyük a weboldal forráskódját. HTML oldalunk egy – egy fontosabb részét esetleg JavaScript -en keresztüli funkcióit megjegyzésekkel láthatjuk el amely a jövőre nézve nagy segítség lehet hiszen pontosan tisztában leszünk azzal, hogy a fontosabb kódrészletek milyen funkciókat, feladatokat látnak el. Egy HTML fájlban a következőképpen helyezhetünk el egy megjegyzést:

< !– Ez a kód részlet XY dolgokat hajt végre –>

Igen ám de, ahogy a fentiekben is olvasható a Google szinte már minden szövegben képes kutatni. Ennek köszönhetően ezt sem fogja figyelmen kívül hagyni. Az persze kérdéses, hogy milyen súlyozással veszi figyelembe. Valószínűleg ezt senki sem tudja. Ezzel kapcsolatosan csak találgatni lehet. A lényeg viszont az, hogy valamilyen szinten csak figyelembe veszi tehát okos dolgokra még a fentieken tárgyalt megjegyzéseken túl felhasználható. Az már említésre került, hogy a szófejtés a Google számára nagy problémákat okoz. Ennek köszönhetően különbséget tesz egy helyesen leírt szó és egy helytelenül leírt szó között. Amennyiben a Kedves Olvasó a Google keresőbe begépeli a keresőoptimalizálás kulcsszót akkor is találatokat fog kapni de teljesen más rangsorban, összetételben mintha a keresőoptimalizálás kulcsszót ütné be. A magyar nyelv nem könnyű és a helyesírás gyakorlását nem könnyíti meg a sok ékezet használata. Anyanyelvünk viszont ilyen tehát ezt kell szeretni s az üzleti életben pedig el kell fogadni azt a tényt, hogy lesznek olyanok akik lehet véletlen elgépelnek egy – egy szót, nem vesznek figyelembe egy – egy ékezetet vagy helytelenül írják azokat. S itt most azokról az emberekről beszélünk akik a keresőgépeket használják a tartalmak felkutatására. Ezekről az ügyfelekről sem célszerű lemondani. Weboldalunkat persze igyekezzünk a helyesírásnak megfelelően létrehozni de a weboldalon amúgy sem látható részekben alkalmazhatjuk direk a helyesírásnak nem megfelelő releváns kulcsszavainkat. Ennek segítségével esély kínálkozik rá, hogy azok is rábukkanhassanak weboldalunkra akik a helyesírásnak nem megfelelően írtak be a keresőgépbe egy magyar szót. Természetesen további más kulcsszavainkat is erősíthetjük ennek a felhasználásával. Csakúgy ahogy az összes többi lehetőséggel kapcsolatban is itt se vigyük túlzásba a szövegek, kulcsszavak elhelyezését mert az gyanút kelthet a keresőgépekben. Releváns kulcsszavainkat okosan, törvényesen elhelyezhetjük ezen HTML megjegyzés által úgyis, hogy ténylegesen a szükséges kulcsszavak felhasználásával HTML oldalunk egyik fontos kódrészletének működését írjuk le. Ebbe belekötni ugyanis nem lehet.