Kapcsolat – Kontakt az ügyfeleink szállítója

Ez a téma arra hívja fel a figyelmet, hogy mennyire fontos egy weboldal esetén a “Kapcsolat” menüpont feltüntetése és alkalmazása. A felhasználók, internetezők azaz az Ön potenciális ügyfelei számára a legidegesítőbb az amikor megtalálják weboldalán a “Kapcsolat” menüpontot de mégsem tudják felvenni Önnel a kapcsolatot mert mindent találnak ott csak egy üzenetküldő űrlapot, telefonszámot vagy E-mail címet nem. Számtalan cég már belefáradt a sok kéretlen levélbe és ami hajdanán működőképes “Kapcsolat” menüpont volt a weboldalukon az mára már egy hasznavehetetlen feleslegesség. Egy cég amely ad saját magára illetve ügyfeleire az szívén viseli elérhetőségének sorsát. Tipikus eset szokott még az lenni, hogy a céges E-mail tele lesz és a levelezőrendszer visszadobja a beérkező leveleket. Ezek ugyan részleteknek látszanak de pontosan a sikeresség érdekében az ilyen részletekre oda kell figyelni. Érdemes a cégeknek weboldaluk “kapcsolat” részeit figyelemmel kísérni és pl. keresőmarketing szempontból elkülöníteni a weboldal egyéb fontos részeitől. Természetes az egy cégnek se érdeke, hogy a potenciális ügyfelek a keresőgépeken keresztül a “kapcsolat” oldalon landoljanak ugyanis ekkor elterelődik a figyelem a valóban értékes szolgáltatásról. A ” DO FOLLOW blogok ” témában ismertetésre került a FOLLOW és NO FOLLOW linkek fogalma. Céges weboldalunk “Kapcsolat – Kontakt” oldalára – kivéve ha az a főoldal – érdemes a NO FOLLOW beállítást alkalmazni. Ennek segítségével nem lesz annyira intezív a promóciója és az értékes PageRank is inkább weboldalunk többi hasznos aloldalán fog szétfolyni. A legtöbb cég azért választja az űrlapos megoldást mert annak segítségével olyan technikákat tud alkalmazni amelyek gátat szabnak a kéretlen leveleknek. Szem előtt kell tartani azonban üyfeleink kényelmét is. Nem biztos, hogy mindenki szereti az űrlapokat töltögetni. Sőt az eddigi tapasztalatok, webstatisztikák alapján azt lehet megállapítani, hogy ha egy űrlap túl sok menüpontból áll és annak kitöltése fárasztó, időigényes akkor azt rendszerint ott is hagyják a felhasználók. Egy cég minőségét jelzi ha képes gondoskodni a kéretlen levelek megszűréséről és kimeri rakni weboldalára E-mail címét kattintható formában. A legtöbb felhasználó számára ez a legkényelmesebb hiszen mindenkinek van egy kedvenc E-mail kliense mint amilyen pl. Microsoft Outlook Express, Eudora, stb. Rendszerint messziről minősíti a céget ha kényelmetlen vagy használhatatlan a “Kapcsolat – Kontakt” menüpontja. Ennek az a pszichológiai kisugárzása, hogy egyáltalán nem érdekeltek abban, hogy bárki is felvegye velük a kapcsolatot. Ügye az Ön céges weboldala nem ilyen és még nem veszített ilyenek miatt ügyfelet? Különösen a céges weboldalak számára nagyon fontosak a felhasználói visszajelzések. Ügyelni kell arra, hogy külön kommunikációs csatornák legyenek biztosítva mindazoknak akik véleményükkel segíteni akarják szolgáltatásuk jobbá tételét és ismét csak egy külön csatornát kell biztosítani a potenciális ügyfelekkel való kapcsolattartásra. A legtisztább ha ezek a beérkezett levelek külön E-mail címekre érkezhetnek. Érdekességként jegyezzük meg, hogy már cégek számára is létezik a kéretlen levelek megszűrésének egy nagyon egyszerű és ingyenes módja. A Google levelezőrendszere a Gmail már lehetőséget ad arra, hogy céges E-mail címeinkre érkező leveleket a regisztrált Google E-mail -ünkre továbbítsuk. Amely persze szintén lehetőséget ad, hogy a leveleket megjelenítsünk bármelyik kedvenc E-mail kliensünk segítségével. Ez a módszer okos választás mert többé nem lesznek gondjaink a kéretlen levelekkel. Igaz néha nem árt ellenőrízni a Gmail spam könyvtárát mert ezer levélből egyszer előfordulhat olyan extrém eset, hogy valamit kéretlen levélnek nézett ami a mi megítélésünk szerint nem lenne az. Ilyenkor csupán a “Nem SPAM” gombra rá kell kattintani, s innentől kezdve többé nem fogja a kéretlen levelek kategóriájába besorolni. Már az E-mail címek száma sincs limitálva. Akár nagyobb cégek is amelyek weboldalukon több száz E-mail címet használnak azok is átirányíthatják leveleiket a megfelelő Gmail E-mail -ekre. Legyen az Ön cége is korrekt a kapcsolattartás területén!