Hogyan juthat előrébb weboldalunk természetes úton a Google keresőben?

SEO berkekben arról már sok témát lehet olvasni, hogy egy weboldal az adott kulcsszóra előrébb kerülhet minél nagyobb annak PageRank értéke. Ezért megy hát a harc s valahol a SEO szakmának pontosan az a lényege, hogy a weboldal számára fontos, releváns és a felhasználók által sokat keresett kulcsszavakra előrébb vigye az adott weboldalt. Természetesen a SEO legális eszközöket alkalmaz de ettől még mesterséges manipulációnak és a keresőgépekben lezajló események közbeavatkozójának számít. A Google is felismerte ezt ezért arra törekedett, hogy legyen a weboldalaknak egy tiszta, manipulációktól mentes előrejutási lehetősége is. Az oldalunk sok különböző saját fejlesztésű weboldallal is foglalkozott már illetve azok web marketing hátterével. A tapasztalatok alapján egy megfigyelt jelenség (ez már 1 – 2 éve így van), hogy egy adott kulcsszó köré tömörült forgalom befolyásolhatja a weboldal szóban forgó kulcsszóra való előrejutását anélkül, hogy növelnénk a bejövő linkjeink számát. Természetesen az első lépések között a keresőoptimalizálás után fontos, hogy szerezzünk bejövő linkeket egy kulturált keresőmarketing eljárás eredményeként, de egy minőségi oldal esetén amely érdekes tartalommal bír nem biztos, hogy a jövőre nézve az a legjobb stratégia ha minél több linket szerez a webmestere. Lehet, sőt az eddigi tapasztalataink alapján elmondhatjuk, hogy szinte biztos van az előrejutásnak egy természetes útja is amelyet a felhasználói visszajelzések taposnak ki!

Mivel jelezheti a legjobban egy felhasználó a Google számára, hogy neki az a weboldal bizony tetszik amit az adatbázisában talált? Nem mással mint azzal, hogy meglátogatja a weboldalt és ott elidőz annak érdekes tartalma miatt. Azaz nem fordul rögtön vissza ezzel csak tovább növelvén a webstatisztikákban elfoglalt visszafordulások arányát! Arra a válasz pedig, hogy ezt a Google miként sorolja be maga a kulcsszó adja meg. A Google egy kulcsszavas keresőgép így a felhasználók egy weboldalra valamilyen kulcsszó, vagy kulcsszavak begépelésének hatására juthatnak el. Azaz egy adott kulcsszó körül minél nagyobb forgalom (tehát felhasználói látogatás alakul ki) bizonyos idővel annál előrébb kerülhet a találati rangsorban a weboldal. Ezzel a Google egy olyan lehetőséget alakított ki amely mesterséges úton semmiféleképpen sem befolyásolható. Az sem megoldás, hogy robotokat bízunk meg saját weboldalunk meglátogatására a számunkra fontos kulcsszón keresztül. A Google elég intelligens ahhoz, hogy az ilyen látogatásokat kiszűrje. Valójában pont ez az egyik oka amiért a Google Analytics webstatisztika rendszerét annyian szeretik. Ugyanis ellentétben sok más webstatisztika szolgáltatással a robotlátogatásokat kihagyja s nem veszi bele az értékes statisztikába.

Ami 1 – 2 évvel ezelőtt vélhető dolgok, a hipotézis kategóriájába tartozott az mostanra már bizonyosságot nyert. Lehet persze sok más önjelölt SEO -s ezzel nem értene egyet viszont az tény, hogy a Google nem is olyan régen már bevezette felhasználóinak azt a szolgáltatását, hogy dönthet egy link sorsáról ami egy adott kulcsszóra előjön a Google keresőgéppel. Mi magunk is észrevehetjük ezt a szolgáltatást ha bármely Google szolgáltatásba épp be vagyunk jelentkezve és úgy használjuk a Google keresőgépet, hogy nem jelentkeztünk ki. Ekkor a Google keresőgépben megjelenő linkek mellett láthatunk egy felfelé mutató nyilat és egy X -et. Előbbi segítségével előléptethetjük a linket míg utóbbi segítségével eltávolíthatjuk azt a keresőgép találati listájából. Az előléptetés azt jelenti, hogy az adott kulcsszóra amivel ráakadtunk a weboldalra átvarázsolhatjuk a Google értelmezését vagy ítéletkalkulus -át az adott weboldallal kapcsolatosan és az első helyre TOP 1 hozhatjuk. Az X az teljesen egyértelműen úgy eltünteti a weboldalt, hogy a felhasználói felületünkön többé nem is fogunk vele találkozni. Természetesen ezek a beállítások csak számunkra lesznek érvényesek azaz a keresőgép csak akkor fog így működni ha épp valamely Google szolgáltatáson keresztül bevagyunk jelentkezve és így használjuk a Google keresőgépet. Azaz a publikum természetszerűleg a Google eredeti adott kulcsszóra való rangsorolását fogja látni. Mégis miért jó akkor mindez? Azért mert a felhasználók a saját tetszésindexüket fejezhetik ki ezzel a Google számára, hogy mennyire is tetszett neki az adott weboldal megjelenése arra a bizonyos kulcsszóra amit begépeltek. Egyetlen egy ember véleménynyilvánitása tehát semmit sem ér!!! Sok lúd azonban disznót győz szokták mondani. A legnagyobb multinacionális cégeknél is jól bevált módszer, hogy ügyfeleik űrlap segítségével eljuttathatják óhajukat, sóhajukat valamilyen szolgáltatással kapcsolatosan. Amikor egy ember küldi be akkor semmi sem fog történni. Azonban ha a cég már az egymilliomodik űrlapot kapja meg ugyanazon véleménnyel akkor vélhetően tesz is valamit az ügy érdekében. Így működik a Google is. Egy szavazat minősége sem mindegy ám. A Google csak az olyan szavazatokat veszi figyelembe amely az Ő egyik ügyfelétől jött. Ehhez nem elég magát a keresőgépet használni. Olyan felhasználókra van szükség akik már a keresőn kívül számos más szolgáltatását is igénybe veszik. A Gmail pl. csak egy lehetőség a sok közül. A Google tehát az adott kulcsszavakra való rangsorolások során csakúgy mint régen ezeket a szavazatokat figyelembe veszi a különbség csupán annyi, hogy most publikálta is eme módszerét és buzdítja ügyfeleit arra, hogy segítsen keresőgépének az okos döntésben. A lényeg ugyanis az, hogy ne csupán egy algoritmus határozza meg a maga gépi logikájával a működést, hanem maguk az emberek, hiszen nekik készült a keresőgép s minden üzletágban a tetszésindex egy kulcsfontosságú tényező. Az ilyen szavazatoknak köszönhető részben pl. az a jelenség is, hogy egy alacsonyabb PageRank értékkel rendelkező oldal adott kulcsszóra előrébb kerüljön egy magasabb PR értékkel rendelkező oldallal szemben. Továbbra is fontos ez az érték is de a minél professzionálisabb eredmények érdekében azért az események több szálon futnak.

A Kedves Olvasó a fentiekből láthatja, hogy erre a folyamatra nincs semmilyen mesterséges ráhatás. Ugyanakkor arra továbbra is törekednünk kell, hogy megfelelően optimalizáljuk weboldalunkat és szerezzünk értékes linkeket mert ezzel növeljük annak az esélyét, hogy a felhasználók megtalálhassák weboldalunkat és el is mondhassák véleményüket a Google számára. Annak persze semmi értelme, hogy zaklassuk a Google szolgáltatásának használóit pl. kéretlen levelekkel azért, hogy szavazzanak már a mi weboldalunkra. Ez több okból is esztelenség. Az egyik ok az az, hogy a kéretlen levelek nem a törvényes eszközök kellékeinek részét képezik, s egy – két ideges felhasználó esetleg még fel is jelentheti weboldalunkat a Google -nél ami az index -ből való kizárást is eredményezheti. Ekkor pedig az egésznek semmi értelme nem volt! A másik ok pedig az ami értelmetlenné teszi, hogy valójában nem ismerhetjük a Google ingerküszöbét, hogy vajon hány szavazatra is van szükség ahhoz, hogy a Google végre már figyelembe vegye és cselekedjen. Több mint biztos, hogy ezt a fejlesztők maguk sem tudják mert a Google “elméjében” ez egy változót képez. Az ingerküszöbnek ugyanis változnia kell annak függvényében, hogy milyen hatások érik a keresőgépet. Pl. adatbázisának növekedése, de még lehetne számos más példát is sorolni. A fontos adatok függvényében pedig logikusnak látszik a feltételezés, hogy az ingerküszöb egy változó érték. A web marketing során alkalmazott tippek, trükkök mellett továbbra is törekedjünk az egyedi és sokak számára érdekes tartalmak kreálására. Azt se felejtsük el, hogy a Google ezzel a szolgáltatásával valójában egy privát könyvjelzőt is ad a felhasználóinak kezébe. “Kémia” kulcsszóra ugyanis rendezhetjük a találatokat a mi értékelésünknek megfelelően is. Ha pedig azok a weboldalak jönnek elő amelyek a mi kedvenceink akkor az olyan mintha egy saját könyvjelzőnk lenne. Az ilyen adatok, szavazatok figyelembe vétele nem is olyan rossz döntés a Google részéről hiszen algoritmusát felvértezheti azzal a “tudással” is, hogy figyelembe vegye az embert mint pszichológiai tényezőt. Persze mindezt a természet alapműködésének megfelelően: “Többség dönt, egység nyal” alapon.