Deeplink – mélylink

Weboldalunkon minden deeplink azaz mély link amely eltér a főoldalunktól. Az aloldalakat nevezzük tehát összefoglalóan mély linkeknek. Azt kell mondani, hogy az online marketing során ezekre a mély linkekre talán még sokkal intenzívebben oda kell figyelnünk mint főoldalunk terjesztésére. Az ok nagyon egyszerű. Valójában a Google keresőgép számára egy aloldal tartalmi szempontból sokkal többet jelent mint a főoldal. Az aloldalon van ugyanis a lényeg amely egy – egy információt részletesebben közöl. Arról már nem is beszélve, hogy a permalink használata esetén az aloldal linkjében lesznek benne annak tartalmával legrelevánsabb kulcsszavak is. Természetesen az is nagyon fontos, hogy szerezzünk bejövő linkeket a főoldalunk felé is mert az sokat segíthet a PageRank fejlődésben, de koncentrálni kell a deeplink – mély link felé mutató bejövő linkekre is. Abban az esetben ha jól építettük fel weboldalunkat és a belső linkelési struktúra kiépítésére is időt szántunk akkor nagy mértékben hozzájárulhatnak a mély linkjeink is a főoldalunk PageRank értékének alakulásához. A mély linkek a keresőgépek számára sokkal jobban kifejezik a tartalmat és a weboldalunkra látogatónak is sokkal könnyebb dolga van akkor ha arra a bizonyos kulcsszóra amit begépelt a keresőgépbe rögtön a mély linkünkre jut el. Ebben a helyzetben ugyanis nem kell tovább keresgélnie HEURÉKA megtalálta amiért jött. Számos webstatisztika kimutatta már, hogy a legtöbb weboldal gazdája azért veszíti el a potenciális ügyfeleit mert azok mégsem találták meg weboldalán azt amit kerestek. Ennek finomítására persze léteznek trükkök mint amilyen például a Google Egyedi Keresés, de az emberekről nagy átlagban elmondhatjuk, hogy türelmetlenek. Ilyenkor jönnek elő azok a bizonyos lélektani dolgok amikor számolnunk kell azzal a ténnyel, hogy minden egyes másodperccel az általunk felépített márka amit weboldalunk képvisel, veszíthet értékéből. A legbiztosabb tehát ha potenciális ügyfelünk már eleve arra az oldalunkra érkezik amelyen keresztül a szolgáltatást az összes fontos információval együtt biztosítani tudjuk számára.

Weboldalunk belső linkelését érdemes úgy kialakítani, hogy minden deeplink – mély link hivatkozzon a főoldalra. Ez magától értetődik mert ennek hiányában a PageRank hányadot az aloldalaink nem igazán tudnák átadni főoldalunk számára illetve ha csak főoldalunk linkelne aloldalaink felé akkor számolnunk kellene a PageRank folyás által létrejött veszteségekkel is. Abban az esetben viszont ha az aloldalaink mind visszamutatnak a főoldalunkra akkor azok is tudják főoldalunkat PageRank hányaddal támogatni. A belső linkelés kialakításánál arra is oda kell figyelnünk, hogy ezek az aloldalak – deeplinkek is hivatkozzanak egymásra. Arra azonban ügyeljünk, hogy csak olyan deeplink hivatkozzon weboldalunk egy másik mély linkjére amely annak témájával maximálisan relevanciában áll. A belső linkeléseknek ezáltal lesz igazán nagy értékük. A ” Dinamizmus az Ön sikerességének egyik kulcsa ” téma írt arról, hogy milyen fontos szerepet jelent a generált oldalak száma a minőségi tartalom megtartása mellett. Minél több az aloldalaink száma amelyeken keresztül értékes, egyedi tartalmak érhetők el a helyes belső link struktúra kiépítése annál inkább vissza fog köszönni a weboldalunk látogatottsági statisztikájában mert azt fogjuk tapasztalni, hogy egyre több és több találatokat kapunk a keresőgépektől. A belső link struktúra kiépítésével valójában egy iránymutatást adunk a robotoknak, hogy merre induljanak el weboldalunkon. Amikor belső linkjeink egymásra mutatnak azért fordítsunk figyelmet az Anchor Text -ek beültetésére is.

A deeplink – mély link hasznosságának megértéséhez vegyünk egy konkrét példát az üzleti életből. Ezen belül is példánk ötletét adja a szállodaipar. Tegyük fel Ön egy olyan weboldallal rendelkezik amely online szállásfoglalás szolgáltatást biztosít az ügyfeleknek. Lesz egy főoldala amely mondjuk tartalmaz egy keresőt és a tevékenységéről hasznos leírást. Természetes, hogy a szálláskínálatában szereplő hoteleket, apartmanokat, panziókat, stb. optimalizáltan fotókkal és egyedi tartalmi leírásokkal fogja prezentálni és ezek mindegyike egy – egy aloldalra tehát mély linkre fognak kerülni. Mi történik abban az esetben ha egy keresőgépről a felhasználó pont a főoldalán landol? Akkor lát egy keresőt. Tudni fogja, hogy jó helyen jár de keresnie kell ahhoz, hogy megtalálja pontosan azt a szállást ahova Ő online szeretne befoglalni. Innentől kezdve az Ön bevétele a sors kezében van! Vagy elég kitartó lesz az ügyfél és addig keresi a számára megfelelő szállást amíg meg nem találja (ez akár hosszú percekig is eltarthat és az emberek nem a türelmükről híresek) vagy pedig egyszerűen odébb áll és keres magának egy másik online szállásfoglalással foglalkozó weboldalt ahol már reméli rögtön megkapja azt amit keres. Mindeközben persze az Ön márkáját a tudatalattijában már le is írta és cégének nevét mentálisan hozzá fogja kötni a sikertelenséghez. A potenciális ügyfél megszerzésére jelen példában tehát arra, hogy az Ön weboldalán befoglalja valaki az általa keresett szállást sokkal nagyobb az esély ha már eleve a keresőgépről arra az oldalra érkezik (deep link – mély link) ahol pontosan arról a szállásról és annak online foglalási lehetőségéről van szó amit épp keresett. Ekkor már tényleg minden csak azon fog múlni, hogy az információkat Ön milyen környezetben tálalja kedves ügyfelének. Ha minden szükséges információt megkapott a potenciális ügyfél és szép fotókat látott valamint garanciát arra, hogy fizető eszközének (bankártya, debit, credit, stb.) nem lesz bántódása azaz az online fizetés során a fizető eszközének részletei biztonságban lesznek (SSL – Secure Socket Layer) akkor a potenciális ügyfélből hirtelen ügyfél lesz és mentálisan a tudalattijában csupa pozitív dolgot fog elmenteni az Ön cégéről. Persze a gyakorlati életben még a kiválasztott szállásnak is nagy szerepe lesz. A pozitív vélemény márkájáról igazán akkor fog kialakulni az ügyfélben amikor úgy tapasztalta, “hmmm igen azt kaptam amit olvastam”.

Remélhetőleg ezek alapján mindenkinek sikerült megértenie a deeplink – mély link lényegét és a jövőben teljesen más alapokra fekteti a weboldal struktúra kialakítását, különösen a belső linkek tekintetében. Valójában ez is a többet ésszel mint erővel taktikák közé tartozik. A weboldalak terjesztése (főoldal, deeplink) sokkal egyszerűbbé válik ha azok belső linkjei relevánsan hivatkoznak egymásra.